Kolejne korzyści z projektu realizowanego przez Powiat
W dniu 23 października 2019 r. w siedzibie Starostwa Powiatowego w Grajewie została zawarta umowa o partnerstwie na rzecz realizacji Projektu „Wysoka jakość kształcenia zawodowego w Zespole Szkół Nr 2 im. 9 Pułku Strzelców Konnych w Grajewie” pomiędzy Spółką Akcyjną SYNTEA (Liderem Projektu), a Powiatem Grajewskim – Partnerem 1 oraz Zespołem Szkół Nr 2 im. 9 Pułku Strzelców Konnych w Grajewie – Partnerem 2. Celem projektu jest podniesienie jakości kształcenia zawodowego w Technikum w Zespole Szkół Nr 2 w Grajewie poprzez realizację kompleksowego programu rozwojowego w szkole, uwzględniającego sytuację na regionalnym i lokalnych rynkach pracy.
Pomimo, iż z powodu pandemii koronawirusa COVID-19 w całej Polsce zajęcia szkolne oraz szkolenia stacjonarne zostały wstrzymane, podpisana umowa nieprzerwanie przynosi korzyści mieszkańcom powiatu grajewskiego. Fundacja VCC z Lublina, która prowadzić miała, w ramach ww. projektu, zajęcia pt. „Programowanie i obsługiwanie procesu druku 3D” wykonała 80 sztuk przyłbic ochronnych, które za pośrednictwem firmy SYNTEA S.A. przekazała na ręce Wicestarosty Powiatu Grajewskiego - Tomasza Cebelińskiego oraz Naczelnika Wydziału Inwestycji i Pozyskiwania Środków Starostwa Powiatowego w Grajewie (wydziału odpowiedzialnego za koordynację działań projektowych) – Małgorzaty Cybuli. Przyłbice te natychmiast rozdysponowano na potrzeby Komendy Powiatowej Policji w Grajewie, Domu Pomocy Społecznej w Grajewie oraz Zakładu Opiekuńczo Leczniczego
w Szczuczynie, czyli tam, gdzie na dzień dzisiejszy szczególnie potrzeba środków ochrony osobistej.
Dziękujemy za wspaniały gest. Coraz więcej osób i firm włącza się do akcji pomagania innym. Pracownicy ww. instytucji każdego dnia narażeni są na kontakt z osobami potencjalnie zarażonymi koronawirusem, dlatego każde dodatkowe zabezpieczenie przed patogenem jest dla nich bardzo istotne. Tego rodzaju gesty niosą ze sobą dodatkowy, niezwykle ważny dla nich przekaz - że ktoś o nich pamięta i docenia ich pracę.