Przebudowa drogi powiatowej nr 1822B na odcinku od skrzyżowania do Zakrzewa-Słucz (FDS)
DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW
PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU CELOWEGO
FUNDUSZU DRÓG SAMORZĄDOWYCH
zadanie p.n.: „Przebudowa drogi powiatowej nr 1822B na odcinku
od skrzyżowania do Zakrzewa-Słucz”
Kwota dofinansowania: 438 800,00 zł
Całkowita wartość zadania: 1 017 876,39 zł
Zadanie inwestycyjne zostało zrealizowane w 2020 r. w województwie podlaskim, powiecie grajewskim, gminie Radziłów, w obrębie miejscowości Słucz.
Celem realizacji zadania inwestycyjnego p.n.: „Przebudowa drogi powiatowej nr 1822B na odcinku od skrzyżowania do Zakrzewa-Słucz”, realizowanego w formule „zaprojektuj-wybuduj” była poprawa dostępności komunikacyjnej oraz bezpieczeństwa użytkowników przebudowywanej drogi.
W wyniku realizacji zadania, osiągnięto następujące efekty:
- przebudowano drogę nr 1822B na odcinku o długości 892 m,
- wykonano pobocza na długości 1784 m,
- wykonano odwodnienie drogi na długości 892 m,
- przebudowano jedno skrzyżowanie,
- wykonano wyspę dzielącą na jezdni wraz z odgięciem toru jazdy na wjeździe do miejscowości,
- wykonano dwa wyspowe progi zwalniające.
Zadanie obejmowało wykonanie drogi jednojezdniowej o dwóch pasach ruchu i szerokości pasa wynoszącej 2,75 m, na długości 892 m z poboczami obustronnymi wykonanymi z kruszywa. W ramach przebudowy drogi wykonano elementy wymuszające ograniczenie prędkości w miejscach szczególnie niebezpiecznych w postaci wyspy dzielącej na jezdni wraz z odgięciem toru jazdy przed wjazdem do Słucza i dwa wyspowe progi zwalniające przy skrzyżowaniu z drogą gminną do Zakrzewa, zjazdy do gruntów i na drogi boczne, przebudowano skrzyżowanie z drogą gminną oraz wykonano oznakowanie pionowe i poziome - w newralgicznych miejscach, tj. w obszarze wyspy dzielącej, progów zwalniających i skrzyżowania. Przydrożne rowy zostały poddane renowacji, a istniejący przepust pod koroną drogi został wyremontowany i wyposażony w balustrady zabezpieczające pieszych. Dzięki przebudowie droga powiatowej nr 1822B osiągnęła parametry techniczne zgodne z klasą techniczną L, a konstrukcja jezdni została zaprojektowana dla obciążenia ruchem KR1.