Rozbudowa dróg powiatowych nr 1869B i 1870B w Niedźwiadnej (FDS)
DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW
PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU CELOWEGO
FUNDUSZU DRÓG SAMORZĄDOWYCH
zadanie p.n.: „Rozbudowa dróg powiatowych nr 1869B i 1870B w Niedźwiadnej”
Kwota dofinansowania: 1 298 644,97 zł
Całkowita wartość zadania: 2 645 202,39 zł
Zadanie inwestycyjne zostało zrealizowane w 2020 r. w województwie podlaskim, powiecie grajewskimi, gminie Szczuczyn w miejscowości Niedźwiadna.
Celem realizacji zadania inwestycyjnego p.n.: „Rozbudowa dróg powiatowych nr 1869B i 1870B w Niedźwiadnej” była poprawa dostępności komunikacyjnej użytkowników przebudowywanych dróg oraz zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym, w szczególności pieszych.
W wyniku realizacji zadania inwestycyjnego, osiągnięto następujące efekty:
- rozbudowano drogę nr 1869B na długości 1,55 km,
- rozbudowano drogę nr 1870B na długości 0,43 km,
- wykonano chodniki na długości 1663 m,
- wykonano pobocza na długości 2297 m,
- wykonano odwodnienie drogi na długości 566 m,
- wyposażono dwa istniejące przystanki komunikacyjne w perony,
- przebudowano trzy skrzyżowania,
- zamontowano doświetlenie i sygnalizację ostrzegawczą na jednym przejściu dla pieszych,
- wykonano trzy wyniesione przejścia dla pieszych,
- zamontowano dwie tablice zmiennej treści (aktywne), informujące o prędkości ruchu pojazdów,
- wykonano cztery wyspowe progi zwalniające.
Zadanie inwestycyjne p.n.: "Rozbudowa dróg powiatowych nr 1869B i 1870B
w Niedźwiadnej" zostało zrealizowane na odcinku drogi powiatowej nr 1869B w km 5+630 ÷ 7+180 o długości 1550 m i na odcinku drogi powiatowej nr 1870B w km 10+890 ÷ 11+320 o długości 430 m. Rozbudowane odcinki dróg zostały dostosowane do parametrów technicznych zgodnych z klasą techniczną Z, a konstrukcja nawierzchni jezdni została wykonana dla obciążenia ruchem KR2. Szerokość pasa ruchu została zwiększona do normatywnych tj. 2,75m, 3m i 3,25m. Szerokość 2,75m zastosowano przy uspokojeniu ruchu poprzez zastosowanie progów zwalniających. W celu odseparowania ruchu pieszych od ruchu pojazdów, na całej długości odcinka z zabudową, wykonano chodniki: jednostronny przy jezdni, z odcinkami dwustronnymi na długości odcinka dojścia do kościoła o szerokości nie mniejszej niż 2 m. Dwa istniejące przystanki wyposażono w perony o szerokości 2 m. W celu zarządzania prędkością i podniesienia bezpieczeństwa, skrzyżowanie dróg powiatowych nr 1869B i 1870B wykonano jako małe rondo, które uporządkowało ruch na połączeniu rozbudowywanych odcinków dróg. Trzy przejścia dla pieszych wykonano jako wyniesione. Na głównym przejściu przy kościele zamontowano lampę wczesnego ostrzegania i czujniki ruchu. Zainstalowano dwie tablice zmiennej treści (aktywne), informujące o prędkości ruchu pojazdu. Oznakowanie poziome wykonano na całych odcinkach objętych projektem. Na istniejących, wyremontowanych w ramach zadania przepustach, zamontowano balustrady ochronne.