Przebudowa drogi powiatowej nr 2630B ul. Elewatorskiej w Grajewie (FDS)

 

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW

PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU CELOWEGO

FUNDUSZU DRÓG SAMORZĄDOWYCH

zadanie p.n.: „Przebudowa drogi powiatowej nr 2630B ul. Elewatorskiej w Grajewie”

 

Kwota dofinansowania:                     1 557 618,20 zł

Całkowita wartość zadania:             3 405 948,18 zł

Zadanie inwestycyjne było realizowane w latach 2020-2021 r. w województwie podlaskim, powiecie grajewskim, w Mieście Grajewo.

Celem realizacji zadania inwestycyjnego p.n.: „Przebudowa drogi powiatowej nr 2630B ul. Elewatorskiej w Grajewie”, realizowanego w formule „zaprojektuj-wybuduj” była poprawa dostępności komunikacyjnej oraz bezpieczeństwa użytkowników przebudowywanej drogi, w szczególności pieszych i rowerzystów.

W wyniku realizacji zadania inwestycyjnego osiągnięto następujące efekty:

  • przebudowano drogę nr 2630B na odcinku o długości 679 m,
  • wykonano chodnik na długości 942 m,
  • wykonano ścieżkę rowerową dwukierunkową na łącznej długości 1358 m,
  • wykonano odwodnienie korpusu drogowego na długości 679 m,
  • przebudowano dwa skrzyżowania,
  • wyposażono w perony dwa istniejące przystanki komunikacyjne,
  • wykonano oświetlenie uliczne na całej długości ulicy,
  • wybudowano i doświetlono przejścia dla pieszych,
  • wykonano trzy wyspy dzielące na jezdni,
  • zamontowano sygnalizację ostrzegawczą na dwóch przejściach dla pieszych,
  •  zamontowano dwie tablice zmiennej treści (aktywne), informujące o prędkości ruchu pojazdów.

Zadanie zostało zrealizowane jako droga powiatowa klasy technicznej Z (zbiorczej) tj. optymalnej dla kategorii drogi powiatowej. Konstrukcja nawierzchni jezdni została zaprojektowana i wykonana dla obciążenia ruchem KR4. Na długości 679 m wykonano drogę jednojezdniową o dwóch pasach ruchu i szerokości pasa wynoszącej 3,50 m. W celu odseparowania ruchu pieszych i rowerzystów od ruchu pojazdów, na całej długości odcinka drogi wybudowano chodnik i ścieżkę rowerową. W celu ograniczenia prędkości pojazdów w miejscach szczególnie niebezpiecznych dwa newralgiczne przejścia dla pieszych zostały wyposażone w wyspy dzielące na jezdni, będące azylem dla pieszych oraz w lampy wczesnego ostrzegania i czujniki ruchu. Przebudowano istniejącą kanalizację deszczową z budową brakującego odcinka, która zapewnia właściwe odwodnienie ulicy. Wybudowano oświetlenie uliczne na całej długości przebudowywanego odcinka drogi z uwzględnieniem wymaganego doświetlenia przejść dla pieszych oraz  wyposażono zjazdy publiczne o szczególnie dużym natężeniu samochodów ciężarowych w pasy wyłączenia dla skręcających w prawo.

Dodana: 4 sierpień 2021 10:42

Zmodyfikowana: 4 sierpień 2021 10:44