Przebudowa mostu drogowego przez rzekę Wissę w m. Czachy w ciągu drogi powiatowej Nr 1836B
DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW
PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU CELOWEGO
RZĄDOWEGO FUNDUSZU INWESTYCJI LOKALNYCH
zadanie p.n.: „Przebudowa mostu drogowego przez rzekę Wissę w m. Czachy w ciągu drogi powiatowej Nr 1836B”.
Kwota dofinansowania: 1 800 000,00 zł
Całkowita wartość zadania: 1 800 771,57 zł
Zadanie inwestycyjne jest realizowane w województwie podlaskim, powiecie grajewskim, gminie Radziłów w miejscowości Czachy.
Celem realizacji zadania inwestycyjnego p.n.: „Przebudowa mostu drogowego przez rzekę Wissę w m. Czachy w ciągu drogi powiatowej Nr 1836B” jest zapewnienie dostępności dla wszystkich pojazdów dopuszczonych do ruchu na drogach publicznych w okolicach miejscowości Czachy, w szczególności do terenów wykorzystywanych rolniczo.
Realizacja zadania inwestycyjnego zakłada:
- rozbiórkę istniejącego mostu przez rz. Wissę w m. Czachy, trójprzęsłowego, o długości 32,50 m, szerokości całkowitej 5,20 m, o przyczółkach i filarach drewnianych posadowionych na palach drewnianych, konstrukcji nośnej w postaci stalowych belek dwuteowych swobodnie podpartych oraz pokładzie i poręczach drewnianych;
- budowę nowego mostu przez rz. Wissę w m. Czachy w miejscu istniejącego, zlokalizowanego w km rob. 0+053,82 na drodze powiatowej nr 1836B, trójprzęsłowego,
o długości 36,20 m, szerokości całkowitej 7,06 m, skrajni poziomej na moście 6,50 m, nośności klasy B wg PN-85/S-10030, przyczółkach ze stalowych ścianek szczelnych
z żelbetowym oczepem i żelbetowymi płytami przejściowymi, filarach w postaci dwóch rzędów pali stalowych zwieńczonych oczepami z belek stalowych, ustroju nośnym swobodnie podpartym w postaci rusztu stalowego, pomostu z krawędziaków, nawierzchni jezdni z asfaltu lanego, balustrad z elementów stalowych i stalowych barier energochłonnych; - przebudowę dojazdów do mostu na długości 30 m przed i 25 m za mostem, polegającą na wykonaniu: prac rozbiórkowych, ustawieniu krawężników betonowych na długości po 8,00 m przed i za mostem, umocnieniu poboczy i skarp przez obrukowanie na długości po 5,00 m przed i za mostem wraz z obsianiem trawą, nawierzchni z betonu asfaltowego na podbudowie z kruszywa, uzupełnieniu poboczy, ustawieniu stalowych barier energochłonnych.