Rozbudowa dróg powiatowych nr 1869B i 1870B w Niedźwiadnej
DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU CELOWEGO
w ramach Funduszu Dróg Samorządowych
projekt p.n.: „Rozbudowa dróg powiatowych nr 1869B i 1870B w Niedźwiadnej”
Kwota dofinansowania: 1 298 644,97 zł
Całkowita wartość inwestycji: 2 641 391,59 zł
Zadanie inwestycyjne jest realizowane w województwie podlaskim, powiecie grajewskimi, gminie Szczuczyn w obrębie miejscowości Niedźwiadna.
Celem realizacji zadania inwestycyjnego p.n.: „Rozbudowa dróg powiatowych nr 1869B i 1870B w Niedźwiadnej” jest poprawa dostępności komunikacyjnej użytkowników przebudowywanych dróg oraz zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym w szczególności pieszych.
W wyniku realizacji zadania inwestycyjnego, zakłada się osiągnięcie następujących efektów:
- rozbudowę drogi nr 1869B na długości 1,55 km,
- rozbudowę drogi nr 1870B na długości 0,43 km,
- wykonanie chodnika na długości 1663 m,
- wykonanie pobocza na długości 2297 m,
- odwodnienie korpusu drogowego na długości 566 m,
- wyposażenie istniejących przystanków komunikacyjnych w perony - 2 szt.,
- przebudowę skrzyżowań - 3 szt.,
- montaż kierunkowego doświetlenia przejścia dla pieszych - 1 szt.,
- wykonanie wyniesionych przejść dla pieszych – 3 szt.,
- montaż sygnalizacji ostrzegawczej na przejściu dla pieszych – 1 szt.,
- montaż tablicy zmiennej treści (aktywnej), informującej o prędkości ruchu pojazdu –
2 szt., - wykonanie wyspowych progów zwalniających – 4 szt.
"Rozbudowa dróg powiatowych nr 1869B i 1870B w Niedźwiadnej" realizowana jest na odcinku drogi powiatowej nr 1869B w km 5+630 ÷ 7+180 o długości 1550 m i na odcinku drogi powiatowej nr 1870B w km 10+890 ÷ 11+320 o długości 430 m, w obrębie miejscowości Niedźwiadna, na terenie gminy Szczuczyn. Projekt jest realizowany przy założeniu zapewnieniu parametrów technicznych zgodnych z klasą techniczną Z, a konstrukcja nawierzchni jezdni została zaprojektowana dla obciążenia ruchem KR2. Szerokość pasa ruchu zostanie zwiększona do normatywnych tj. 2,75m, 3m i 3,25m. Szerokość 2,75m będzie zastosowana przy uspokojeniu ruchu poprzez zastosowanie progów zwalniających. W celu odseparowania ruchu pieszych od ruchu pojazdów, na całej długości odcinka z zabudową, będą wykonane chodniki: jednostronny przy jezdni, z odcinkami dwustronnymi na długości na odcinku dojścia do kościoła o szerokości nie mniejszej niż 2 m. Dwa istniejące przystanki będą wyposażone w perony o szerokości 2 m. W celu zarządzania prędkością i podniesienia bezpieczeństwa, skrzyżowanie dróg powiatowych nr 1869B i 1870B będzie wykonane jako małe rondo, które przyczyni się do uporządkowania ruchu na połączeniu rozbudowywanych odcinków dróg, a przyjęte rozwiązania będą kompleksowo rozwiązywać funkcjonowanie dróg w zakresie ochrony pieszych poprzez uspokojenie ruchu. Trzy przejścia dla pieszych zostaną wykonane jako wyniesione. Na głównym przejściu przy kościele będzie zamontowana lampa wczesnego ostrzegania i czujniki ruchu. Zostaną zainstalowane 2 tablice zmiennej treści (aktywne), informujące o prędkości ruchu pojazdu. Oznakowanie poziome będzie wykonane na całych odcinkach objętych projektem. Na istniejących przepustach, przewidzianych do remontu, będą zamontowane balustrady ochronne w celu zapewnienia bezpieczeństwa pieszym.