Przebudowa drogi powiatowej nr 2630B ul. Elewatorskiej w Grajewie - AKTUALIZACJA
DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW
FUNDUSZU DRÓG SAMORZĄDOWYCH
zadanie p.n.: „Przebudowa drogi powiatowej nr 2630B ul. Elewatorskiej w Grajewie”
Kwota dofinansowania: 1 557 618,20 zł
Całkowita wartość zadania: 3 404 742,78 zł
Zadanie inwestycyjne było realizowane w latach 2020-2021 r. w województwie podlaskim, powiecie grajewskim, w Mieście Grajewo.
Celem realizacji zadania inwestycyjnego p.n.: „Przebudowa drogi powiatowej nr 2630B ul. Elewatorskiej w Grajewie”, realizowanego w formule „zaprojektuj-wybuduj” była poprawa dostępności komunikacyjnej oraz bezpieczeństwa użytkowników przebudowywanej drogi, w szczególności pieszych i rowerzystów.
W wyniku realizacji zadania inwestycyjnego osiągnięto następujące efekty:
- przebudowano drogę nr 2630B na odcinku o długości 679 m,
- wykonano chodnik na długości 942 m,
- wykonano ścieżkę rowerową dwukierunkową na łącznej długości 1358 m,
- wykonano odwodnienie korpusu drogowego na długości 679 m,
- przebudowano dwa skrzyżowania,
- wyposażono w perony dwa istniejące przystanki komunikacyjne,
- wykonano oświetlenie uliczne na całej długości ulicy,
- wybudowano i doświetlono przejścia dla pieszych,
- wykonano trzy wyspy dzielące na jezdni,
- zamontowano sygnalizację ostrzegawczą na dwóch przejściach dla pieszych,
- zamontowano dwie tablice zmiennej treści (aktywne), informujące o prędkości ruchu pojazdów.
Zadanie zostało zrealizowane jako droga powiatowa klasy technicznej Z (zbiorczej) tj. optymalnej dla kategorii drogi powiatowej. Konstrukcja nawierzchni jezdni została zaprojektowana i wykonana dla obciążenia ruchem KR4. Na długości 679 m wykonano drogę jednojezdniową o dwóch pasach ruchu i szerokości pasa wynoszącej 3,50 m. W celu odseparowania ruchu pieszych i rowerzystów od ruchu pojazdów, na całej długości odcinka drogi wybudowano chodnik i ścieżkę rowerową. W celu ograniczenia prędkości pojazdów w miejscach szczególnie niebezpiecznych dwa newralgiczne przejścia dla pieszych zostały wyposażone w wyspy dzielące na jezdni, będące azylem dla pieszych oraz w lampy wczesnego ostrzegania i czujniki ruchu. Przebudowano istniejącą kanalizację deszczową z budową brakującego odcinka, która zapewnia właściwe odwodnienie ulicy. Wybudowano oświetlenie uliczne na całej długości przebudowywanego odcinka drogi z uwzględnieniem wymaganego doświetlenia przejść dla pieszych oraz wyposażono zjazdy publiczne o szczególnie dużym natężeniu samochodów ciężarowych w pasy wyłączenia dla skręcających w prawo.